Седемте Рилски Езера

Да, още едно пътешествие това лято. Вече съм бил в Рилските планини, както и на Пиринските планини, но трябваше да видя седемте рилски езера. Тези езера си заслужиха всеки момент от катеренето до тях. Но преди да се катерим, трябваше и да стигнем до тях. В този блог ще обясним как се стига до езерата, колко струва лифта на Рилските Езера, и информация за хижите на седемте рилски езера.

Пътят до Езерата

Пътят до Рилските Езера е много различен, и зависи от къде тръгвате. За тези които идват от София, Перник, Кюстендил, и Благоевград, пътят е нов и е много лек. Ние дойдохме от Пловдив, и минахме през Септември и Боровец. Това ни отне 3 часа. Ако тръгвате за Седемте Рилски Езера от Пловдив, минете по АМ Тракия и после Ихтиман, защото ще спестите около час път.

Ако имате допълнително време, пътят през селата рано сутринта дава страхотна гледка.

След като минете село Сапарева Баня, пътят нагоре включва завой, и трябва да се кара с внимание. Много от тези завой нямат видимост в насрещното поле, и трябва да не карате по средата на лентите докато завивате. След като приключат завойте, пристигате на една бариера за паркинг. В 2021, паркинг на Рилските Езера струва 5 лева на автомобил. Това е добра цена, защото можете да паркирате в близост до лифта и всичките магазинчета с сувенири.

Качването на Лифта

Цената на Лифта за Седемте Рилски Езера е 20 лева за двупосочен. 12 лева струва еднопосочен билет, и е препоръчан за хората които ще нощуват в една от хижите.

Хижа Рилски Езера, снимана от лифта

Ако ви е страх от височината, не бих препоръчал лифта за вас. То и мен ме е страх, но не от лифта. Пътят по лифта е около 25 минути, и на места сте над 25 метра над земята, и само дървета под вас. Няма нищо страшно за лифта, защото в май месец 2021 година, беше направен сериозен преглед. Ако пътувате с домашен любимец, демек куче, има и за него клетка в лифта. И за домашният любимец цената е 20 лева двупосочно.

След като се качите с лифта, веднага виждате хижа Рилски Езера. Тя е много красива хижа, поддържана постоянно. Там има храна, тоалетни, места за приспиване, и топли напитки. Ние пихме един домашен сок, които струваше 3 лева, но беше невероятен. Ако слизате от езерата, бързо възстановяване можете да направите на хижа Рилски Езера.

Изкачването

Изкачването до последното езеро, където гледката е уникална, не беше трудна. Имаше очастъци които бяха по стръмни, но в момента (Юли 2021), се строи широка пътека, която ще прави пътят по добър. В началото всичко изглеждаше лесно. Първото езеро стигнахме, и имаше много хора събрани около него.

Това е добро място за първа почивка. До тука ни отне около час, и спряхме да се снимаме и да ядем, за да имаме сила.

Важно е да знаете че всичко в национален парк Рила е защитено. Не може да се докосва водата, както така и да се откъсват клони от дървета или храсти. Всичките животни също са защитени, и не може да бъдат докосвани.

След първата почивка продължихме напред и нагоре. Имаше още една пътека която се строеше, да улесни пътя нагоре за всички.

Тука беше малко по стръмно, но с всяка стъпка нагоре, се виждат повече от езерата под нас.

След още 30-40 минути катерене, стигнахме леденото езеро, което е най високото, и беше покрито с лед. Това езеро, според мен, беше най красивото. Все едно се върнах назад в ледената епоха. Също така това езеро ни казваше че бяхме близо до върхът. На върхът щеше да има страхотна гледка на почти всички езера под нас, освен това ледено езеро.

На върхът имаше доста хора. И не само от България. Имаше много различни народности хора от горе. Турци, Израелци, Германци, и Испанци срещнахме. Също така имаше екскурзоводи, с големи групи.

Върхът ни показа страхотна гледка на езерата. Даже беше толкова красива, че част от групата отскочи още по на високо, по немаркиран път, да види всичките езера на веднъж.

Тука е добро място за втора голяма почивка. Решихме да хапнем още веднъж, да пием вода, и да снимаме гледката, преди да слезнем на долу, през другия маршрут.

Гледките към седемте Рилски Езера

Както видяхте, почти всичките езера се виждат от един кадър от горе. Леденото езеро според мене е най красивото, заради разликата си от другите езера. Имах чувство че щях да видя бяла мечка на леда.

Но вече дойде време да тръгваме към хижа Рилски Езера. Беше късно (13:00), и имахме път до колите, и после до Пловдив.

Пътят на долу

На долу беше много по лесно, от колкото изкачването. В повечето участъци, трябваше да се внимава само с наклона, и това не беше много голям проблем.

Този път видяхме остатъка на езерата, които бяха Близнака, Трилистника, и Рибното езеро. Да, беше различно чувството, защото всички бяхме изморени, а искахме да седнем за почивка на хижата, и да се нахраним.

Когато стигнахме Рибното Езеро, даже не спряхме за снимаме, защото бяхме толкова близо до хижата и лифта.

Пътят на долу след изкачването на седемте Рилски Езера не беше труден. Ние го покрихме с лекота, и само за около 90 минути с малки почивки успяхме да слезем. Всичко зависи от всяка група.

Лифта на долу е същият път като нагоре. Около 25 минути, с разни височини, между 5 и 35 метра над дървета и малки пътеки. Когато слезнахме, около 16 часа, нямаше много хора останали, и пътят към селата на долу беше доста по спокоен.

Какво е Необходимо за този Поход

Преди да приключим блога, ще приговорим какво е необходимо за този поход.

Дрехи

• Една тениска за преобличане като сте изпотени
  • Дълъг ръкав или лека жилетка
  • По тежка жилетка или ветровка
  • Къси и Дълги панталони, ако трябва да се преобличате
  • Шапка против слънцето (много е силно слънцето на височина)
  • Слънчеви Очила

Храна

• 2 литра вода на човек
  • Плодове
  • Сандвичи
  • Нещо с шоколад за бърза енергия ако е нужна
  • Торбичка за да си съберете боклуците (Рила е защитена зона, не може да оставяме боклук навън)

Медицина

• Хапчета за глава
  • Малка аптека
  • Всичко друго което ще ви е необходимо

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )